מגן דוד אדום – פתרון לדפיברילטורים

Pointer מובילה את מד"א לשלב הבא בשירותי ההצלה – טכנולוגית IoT

פוינטר פיתחה פתרון חכם מבוסס IoT לניהול דפיברילטורים בפריסה ארצית. החברה מובילה את מד"א לשלב הבא בשירותי ההצלה באמצעות שירותים מבוססי טכנולוגית IoT, עם אספקת מארז חכם בו מאוחסן הדפיברילטור ופריסה של למעלה מ-1,500 תיבות ברחבי ישראל.

פתרון

IoT

סגמנט

כוחות הצלה

דפיברילטור

אודות החברה

מגן דוד אדום בישראל הינו ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל לשירותי רפואה דחופה טרום אשפוזית ולשירותי הדם. הארגון מטפל במאות אלפי מקרים של הצלת חיים בכל שנה, תוך שימוש במכשירים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם, על פי פרוטוקולים מקובלים לטיפול של איגוד הלב האמריקאי. מגן דוד אדום מתרים מאות אלפי מנות דם מלא ומרכיבי דם בשיטת הפרזיס, מעבד אותן למרכיבים ומבצע את כל הבדיקות הנדרשות במעבדות ייעודיות.

מגן דוד אדום מצוי בחזית הטכנולוגיה, המחשוב והמקצועיות בתחומים אלה.

האתגר

הדפיברילטור הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב, באמצעות אלקטרודות שמצמידים לגוף החולה בסמיכות ללב, ללא צורך בהמתנה לאמבולנס או הגעה לבית חולים. זהו מכשיר שהוכח כמציל חיים, אך מהירות השימוש בו קריטית בדקות הראשונות לאחר אירוע לבבי, לכן חשוב שיהיה זמין ובקרבת מקום לאדם שחווה את האירוע.

מד"א תכננו לפזר דפיברילטורים בכל הארץ, אך חיפשו פתרון שיאפשר איתור שליטה ובקרה על המכשיר כולל יכולת הנגשה של המכשיר מרחוק כך שניתן יהיה להציל חיים גם כאשר אין צוותי הצלה בנמצא.

הפתרון

פוינטר, כמובילה בפיתוח פתרונות טכנולוגים, נבחרה לאפיין ולהטמיע פתרון מקיף שכולל פיתוח תיבת ברזל מותאמת שעוצבה במיוחד למכשיר הדפיברילטור. בתוך התיבה הוצבה יחידת ניטור של פוינטר המאפשרת קבלת מיקום מדויק וכוללת תקשורת סלולרית המעבירה נתונים ישירות למערכות המידע של ארגון מד"א.

במקרה חירום, התיבות ממופות ונציגי המוקד יכולים לאתר ולפתוח מרחוק את תיבת הברזל הרלוונטית שבה מצוי הדפיברילטור, להפעיל סירנה ואורות מהבהבים המקלים על מציאת התיבה, לשימוש מהיר.

בנוסף, הפתרון כולל חיישנים המנטרים פרמטרים שונים בתיבה ושולחים התרעות במקרה של איתור תקלה, למוקד החירום של מד"א. התרעות כגון: תיבת הדפיברילטור פתוחה; הדפיברילטור הוצא מהתיבה; הדפיברילטור אינו פועל כראוי; מתח הסוללה של המכשיר נמוך מהנדרש (באמצעות חיישן ייחודי שמנטר את סוללת הדפיברילטור); הטמפרטורה בתוך מארז הברזל של הדפיברילטור עולה ועוד. תקלה בפרמטרים מסוימים מאפשרת הפעלה של פתרון מידי, כגון שינוי בטמפרטורה, אז מתקבלת פקודה מיחידת הניטור להפעיל מאוורר פנימי לאוורור תיבת הדפיברילטור והפחתת הטמפרטורה בפנים.

דפיברילטור

תוצאות ומסקנות

נכון לעכשיו, למעלה מ-1,500 תיבות דפיברילטור פרוסות ברחבי ישראל.

הפתרון הטכנולוגי של פוינטר מאפשר לשמור על תקינות הדפיברילטורים ובעיקר מאפשר לכל אדם, גם ללא הכשרה רפואית, להתקשר למוקד הטלפוני 24 שעות ביממה ולקבל הכוונה והדרכה מיידית לדפיברילטור הקרוב, לבצע פעולות החייאה ולהעניק זמן נוסף לצוותי מד"א להגיע ולהציל חיים.

עוד לקוחות מרוצים

בואו נתקדם יחד

תפריט נגישות