המערך המבצעי של POINTER מסכם את החציון הראשון של 2022 בגניבות רכב ביחס לשנת 2021

פורסם ב:
רכב מקושר

המערך המבצעי של POINTER מסכם את החציון הראשון של 2022 בגניבות רכב ביחס לשנת 2021

  • פריסת כוחות הביטחון במבצע "שובר גלים" מאז גל הפיגועים האחרון תרמה לירידה בניסיונות ואירועי גניבת רכבים.
  • עליה של 30% בניסיונות ואירועי גניבת רכבים באמצעות "קומבינה" – שיתופי פעולה בין נהגי הרכב לגנבים.
  • רכבים היברידיים תופסים כבר 8% מנפח הגנבות.
  • אזור המרכז מוביל בניסיונות הגניבה עם 34% בהשוואה ל- 24% אשתקד
  • 48% מניסיונות הגניבה הם של רכבי פנאי ושטח SUV- גידול של 16% ביחס לשנת 2021.
  • גידול של 63% בגניבת רכב דו-גלגלי.

המערך המבצעי של Pointer מקבוצת PowerFleet, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכם את החציון הראשון של שנת 2022 בגניבות רכב.

החצי הראשון של השנה מסתיים עם גידול של 145% ביחס לשנת 2021. מבצע "שובר גלים" בחודשים האחרונים שבהם משתתפים כל כוחות הבטחון וצה"ל בצורה גלויה וסמויה ואשר מפעילים לחץ יום-יומי על חוליות הטרור והפח"ע ריסנו במעט את גל הגנבות אשר השתולל ברבעון הראשון. אד עדיין קצה הגנבות גבוה משמעותי מהשנים האחרונות. עדיין בכ- 80% מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי שברוב המקרים מופעל על ידי חוליות גנבה מתוחכמות.

החוליות מורכבות מאנשי "שטח" ואנשי "טכנולוגיה". חוליות הגנבים פושטות על אזורים מתואמים מראש עם חלוקת תפקידים הכוללים רכב הסעות, רכב סיור מקדים לאיתור הרכבים שאותם רוצים לגנוב, רכב "מוביל" המסיע את הפורצים המקצוענים, ולאחר הגניבה מוביל לפנים ומדווח לנהג הרכב הגנוב שנוסע מאחור על מחסומי משטרה בדרך. הנהגים מסיעים את הרכב למשחטות בשטחי הרשות.

אנשי השטח עושים סיורים מקדימים לאיתור הרכבים, תצפיות ואוספות מידע. כמו כן ממלאים תפקיד של התרעה, בזמן הכנת הרכב לגניבה, על סיורי משטרה או פיקוח. בנוסף כאמור יש נהג מוביל על רכב גנוב או קטנוע ו"מפקד" בשטח, אשר מרכז ומנהל את כל האירוע. החוליות פושטות בבת אחת ו"מנקות" מספר רכבים מאותו אזור עם המשבש.

החוליות ממומנות על ידי ארגוני פשיעה וחלק מהרכבים הגנובים אשר נמכרים בשטחי הרשות, או כחלקי חילוף בישראל, מממנים את ארגוני הפשע והטרור הסמים והזנות.

48% מניסיונות הגניבה הם של רכבי פנאי ושטח SUV:
ג'יפונים ורכבי שטח שהינם יותר ויותר פופולאריים על הכביש, הנם מבוקשים במיוחד על ידי גנבי הרכב ומהוים כ- 48% מסך הגניבות, גידול של 17% ביחס לשנה שעברה.

8% מניסיונות הגניבה הם של רכבי היברידיים.
הנתון מצביע על הפופולאריות הרבה של רכבים אלה בישראל והדרישה הרבה לחלקי חילוף.

18% מסך הגניבות הם של כלים דו גלגליים גידול של 63% ביחס לשנה שעברה. כנופיות פשע מעדיפות להגיע לזירה עם כלי רכב דו-גלגלי ולהסתלק במהירות.

משבשים את חיינו:
ב-80% כאמור מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות.

משבש סלולרי הוא מכשיר קטן ולא חוקי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS ברדיוס מסביבו. המכשיר אינו מונע את איתור הרכב או את קבלת ההתראות ממנו, אך משבש ומעכב אותן ובכך מקנה לגנבים דקות יקרות הנדרשות להם כדי להשלים את הגניבה.

לפוינטר רשת תקשורת RF, ייעודית ונפרדת אשר מאפשרת למשדרים בעת זיהוי שיבוש סלולרי לעבור לתדר אחר, אשר אינו מושפע מהמשבש ומאפשר את איכון ואיתור הרכב.

המשדרים ההיברידיים של פוינטר (שעובדים גם בתדר סלולרי וגם בתדר רדיו) מזהים באופן אוטומטי את השימוש במשבש סלולרי בקרבת הרכב, עוברים לשדר בתדר חלופי ומוציאים התראה מידית למוקד המבצעי על ניסיון השיבוש.

שיטות הגניבה הפופולאריות של 2022 :
שיבוש סלולרי – 80% מניסיונות הגניבה מבוצעים בשילוב של משבש סלולרי לצד השיטות הבאות:

שיתופי פעולה: חלה עלייה מדאיגה של 30% בניסיונות הגניבה במתבצעות באמצעות שיתופי פעולה בין הנהגים לגנבי הרכב.
חיבור למחשב רכב ושכפול מפתח: שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 47% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו.
תקיפה אלימה: תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 34% מסך הגניבות.
כדי להתמודד עם תופעה זו, פיתחה פוינטר טכנולוגיה אשר המשדר ברכב מזהה את השימוש במשבש סלולרי ושולח על כך התראה למוקד המבצעי.
גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 9% מסך הגניבות שנרשמו השנה.
גניבה בידי מורשה: מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 9% מסך הגניבות שבוצעו השנה.
שוד וגניבת רכב מונע: היוו 1% מסך הגניבות השנה. המקרה הבולט השנה היה גניבת הרכב בו היה פעוט ואיתורו על ידי מוקד פוינטר.

לחצו על הקישור כדי לקרוא עוד אודות החציון הראשון של 2022 בגניבות רכב ביחס לשנת 2021:
https://www.pointer4u.co.il/wp-content/uploads/2022/06/c-oec-y-1-2022-_.pdf

בואו נתקדם יחד

תפריט נגישות