דיווח מהשטח 14.10.2018

פורסם ב:
NITSUBISHITRITON_141018_1

שבוע רווי בפעילות עבר במערך המבצעי של פוינטר. צוותי האכיפה של פוינטר הגיבו בזמן, נערכו בהתאם והצליחו לעצור ולמנוע מספר רב של גניבות, לחשוף מקומות מסתור ולעצור גנבים במנוסתם.  במבזק שלפניכם שני אירועים נבחרים:

 

יום שלישי, שעה 10:19 בבוקר,

התקבל במוקד מבצעי פוינטר דיווח ממשטרת מחוז המרכז על רכב מסוג Mazda 6 אשר נגנב מאזור פתח תקוה.

לרכב נשלח תשאול יזום ומיקום הרכב נקלט מייד במסכי פוינטר בכפר קאסם.

עם קבלת הדיווח מוקד מבצעי פוינטר הפעיל אירוע גניבה. הודעה הועברה למשטרה למחסומי קו התפר. צוותי אכיפה פוינטר ומשטרה שוגרו לעבר מיקום הרכב.

בינתיים, מוקד מבצעי פוינטר יצר קשר עם בעל הרכב לעדכון ובירור פרטים. הסתבר כי הרכב חנה במרכז פתח תקווה. בעל הרכב החנה את רכבו בחניית רחוב ויצא לעיסוקיו. כאשר חזר גילה כי הרכב אינו במקומו. הוא חייג למשטרה וזו חייגה לפוינטר.

בינתיים, על הצג במוקד המבצעי, נראה הרכב בנסיעה ברחובות הכפר.

מוקד מבצעי פוינטר העביר דיווחים שוטפים על התקדמות הרכב לצוותי האכיפה בשטח.

בתוך דקות ספורות, הרכב אותר ונתפס ע"י צוותי אכיפה פוינטר וצוות משטרה במרכז הכפר.

לרכב נוצר נזק פנימי וחלון משולש אחורי נמצא שבור. דבר זה מצביע על אפשרות כי הרכב נגנב בשיטת שקע  OBD – לימוד (שיכפול) צ'יפ אימובילייזר באמצעות התחברות לשקעOBD . נסיון הגניבה סוכל. המשך טיפול הועבר למשטרה.

Mazda6 Mazda6


 

יום שישי, שעה 21:03 בלילה,

התקבל במוקד מבצעי פוינטר חיווי של שיבוש יחידת האיתור ברכב מסוג Mitsubishi Triton. מיקום הרכב שנקלט במסכי פוינטר היה באזור בנימינה.

עם קבלת החיווי, מוקד מבצעי פוינטר הפעיל אירוע גניבה. הודעה הועברה לתחנות המשטרה באזור, לכוחות הביטחון ולמחסומים בקו התפר.

שיבוש יחידת האיתור נגרם משימוש במכשיר מיוחד שמטרתו שיבוש תדרי שידור ללוויין. שיבוש היחידה הביא לכך שאיתור הרכב חלש, לא רציף ואינו מאפשר זיהוי של מיקום הרכב בכל זמן. לכן, באופן מיידי, צוותי אכיפה פוינטר שוגרו למקום האחרון בו חנה הרכב לסריקות אחריו.

במקביל, מוקד מבצעי פוינטר יצר קשר עם נהג הרכב לעדכן ולקבל מידע. מהשיחה עלה כי  הרכב חנה סמוך לבית נהג הרכב בבנימינה.

בשעה 22:07 זוהה שידור חלש של משדר הרכב. מיקום של הרכב נראה על כביש 574 בסמוך לישוב זמר כאשר הרכב בנסיעה דרומה. במחלף ניצני עוז הרכב ירד לכביש 6 דרום והשדר פסק שוב בשל השיבוש.

בסמוך למחלף אייל הרכב זוהה ע"י צוות אכיפה פוינטר וצוות משטרתי כשהוא פונה לכביש 444 לדרום. הצוותים פתחו במרדף אחר הרכב,  במהלכו נכנס הרכב לכפר ג'לג'וליה, נעצר במרכז הכפר ויושביו מלטו מתוכו והתפזרו בכפר.

הרכב הוחזר לבעליו. המשך טיפול הועבר למשטרה.

 

בואו נתקדם יחד

תפריט נגישות