סיכום רבעון שלישי לשנת 2016

הרבעון השלישי של השנה סיפק אתגרים ועבודה רבה למוקד המבצעי ולצוות האוכפים של פוינטר.
בפוינטר מציינים כי הרבעון השלישי של השנה התאפיין בעליה בכמות ניסיונות הגניבה כאשר מרכיב מרכזי בגידול זה משויך לסיום תקופת צום הרמדאן.

פוינטר ישראל מסכמת את הרבעון השלישי לשנת 2016 בגניבות רכב ומדווחת על גידול של 24% בניסיונות לגנבת כלי רכב המותקנים במערכות איתור, אשר מרביתם סוכלו על ידי מערכות האיתור וכוחות האכיפה של פוינטר בשלוב כוחות המשטרה וצבא, לעומת ירידה כללית של 21% בגניבות כלי רכב ביחס לרבעון המקביל אשתקד מכלל מצבת כלי הרכב בישראל. על פי נתוני פוינטר הגידול בניסיונות הגניבה נעשה בעיקר בכלי רכב חדשים מהשנתונים האחרונים ובהקשר זה נציין כי נרשם גידול של 14.5% בגניבות רכבים חדשים ביחס לחציון הראשון של שנת 2016, וגידול של 19.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. סגמנט רכבי הפנאי שטח שהפכו לפופולאריים בישראל בשנים האחרונות ממשיכים להיות יעד חם בקרב גנבי הרכב. היקף ניסיונות הגניבה בסגמנט זה מצביע על גידול של 58% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בשנה האחרונה מתגברת מגמה של תקיפות רכב בחניונים תת קרקעיים שם אין קליטה של מערכות איתור מבוססות GPS. על מנת להילחם בתופעה, פוינטר פיתחה משדר היברידי המספק מענה לתופעה זו. המשדר ההיבריד משלב שתי טכנולוגיות במשדר אחד, GPS/GPRS וטכנולוגיית ,RF המספקים הגנה מקסימלית על ידי גיבוי טכנולוגי כפול ויצירת מערכת אל-כשל המבטיחה פעילות רציפה של המערכת.

פריצה תת קרקעי 2פריצה תת קרקעי

 

בחינה של שיטות גניבת כלי הרכב ממשיכה להתבצע בדרכים הבאות:

  • תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב אשר היוו 78% מהגניבות שנרשמו ברבעון.
  • גניבת מפתחות מבית הלקוח כאשר קיים קשר ישיר בין בית הלקוח לרכב בחניה אשר היוו 18% מסך הגניבות שנרשמו ברבעון.
  • גניבה בידי מורשה- מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. פוינטר מספקת פתרון לתופעה זו, מערכת בקרת התנעה ומערכת clock & lock אשר מאפשרות הגדרת שעות פעילות הנסיעה של המשאית.
  • שוד וגניבת רכב מונע- היוו 4% מסך הגניבות ברבעון.

 

נתונים סטטיסטיים נבחרים לרבעון שלישי לשנת 2016

גניבות לפי מחוזות כלל ארצי Q3 2016:

  • אזור המרכז מוביל עם 40%, עליה של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור תל אביב עם 19% מגניבות הרכב, ירידה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור ירושלים והסביבה עם 15%, ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור צפון עם 12.5%, דומה לרבעון המקביל אשתקד.
  • אזור דרום עם 13.7%, דומה לתקופה המקבילה אשתקד.

תרשים עמודות

הערים עם הכי הרבה גניבות Q3 2016:

  • תל אביב עם 10% מגניבות הרכב.
  • פתח תקווה עם 5% מסך הגניבות.
  • ירושלים עם 5% מגניבות הרכב.
  • הוד השרון עם 4% מסך הגניבות.
  • בקעת אונו עם 4% מסך גניבות הרכב.

זמנים ודפוסי גניבה בולטים ברבעון השלישי:

  • רכבים פרטיים ומסחריות- ניסיונות הגניבה מתאפיינים בתקיפה אלימה בשעות הלילה.
  • משאיות- ניסיונות הגניבה של משאיות מתבצעות לאורך כל שעות היממה כאשר מאפיין בולט הוא שהגניבה מתבצעת בסיוע מורשה.
  • כלי צמ"ה- מרבית ניסיונות הגניבה של כלי צמ"ה מתבצעות בשעות הערב לאחר סיום שעות העבודה ובסופי שבוע.
  • גניבה מחניון תת קרקעי- סוג גניבה זה מתבצע לרוב לפנות בוקר ובסופי שבוע.
  • גניבת רכב מונע ושוד- סוגי גניבה אלו מתרחשים לרוב בשעות היום כאשר הרכב נשאר מונע וללא השגחה.

סטטיסטיקת גניבות לפי סוג רכב ברבעון השלישי 2016

  • רכבים פרטיים וג'יפים מהווים 62% מסך גניבות הרכב.
    מבחינה כמותית ישנו גידול של 3.4% ביחס לרבעון השני של השנה, וגידול של 28% ביחס לרבעון הראשון של השנה.
  • רכבים מסחריים מהווים 14% מסך הגניבות.

מבחינה כמותית ישנו קיטון של 9% ביחס לרבעון השני של השנה וקיטון של 55% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

  • משאיות מהוות 3% מסך גניבות הרכב.

מבחינה כמותית ישנו קיטון של 10% ביחס לרבעון השני של השנה, וקיטון של 28% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

  • כלי צמ"ה מהווים 3% מגניבות הרכב.
    מבחינה כמותית גידול של 30% ביחס לרבעון השני של השנה, וקיטון של 10% ביחס לרבעון הראשון של השנה.
  • רכבים וכלים נוספים מהווים 18% מסך גניבות הרכב.

מבחינה כמותית ישנו גידול של 10% ביחס לרבעון השני של השנה, וגידול של 30% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

תרשים פאי